Első ízben 2011-ben készíttetett közlekedési koncepciót a képviselő-testület, melynek felülvizsgálatát most végeztették el. A kerületi koncepció illeszkedik a Fővárosi Önkormányzat által készített fejlesztési tervekhez, melyek közül hármat emelt ki Német Tibor főépítészi, városfejlesztési és üzemeltetési főosztályvezető.
Az egyik a trolibuszhálózat fejlesztése, amely Zugló és a XV. kerület határán csatlakozna kerületünk tömegközlekedési eszközeihez, ezek a csatlakozási pontok a koncepcióban szerepelnek. A másik sarkalatos fővárosi közlekedésfejlesztés a kéregvasút, azaz a kisföldalatti továbbvitele. A nyomvonalat a Taksony sorig és a körvasút XIV. kerületi oldaláig hosszabbítanák meg. A környék lakói számára jó hír lehet, hogy a sokaknak bosszúságot okozó kőtörő üzem helyére tervezik a kéregvasút végállomását, ahol így fontos közlekedési csomópont jöhet létre.
A harmadik fővárosi terv, amely szintén jelentősen befolyásolja a későbbiekben a kerület közlekedését, az úgynevezett gyorsvillamos-projekt, amelynek északi csücske érintené kerületünket. A Pólus Center és az AsiaCenter között lenne a végállomás, a nyomvonal a Nyírpalota út, a Drégelyvár utca irányába, majd Zuglón és a belvároson át az Erzsébet hídon keresztül vezetne át Budára.
A kerületi közlekedési koncepció egyik sarkalatos pontja az autóbusz- és a villamosjáratok vizsgálata volt. A 69-es villamosvonal Határ útig történő meghosszabbítása szerepel a tervek között, míg a buszok esetében a 7-es buszcsaládot érintő változásokat vizsgálták.
A közösségi közlekedésen túlmenően a kerékpáros-forgalom vizsgálata is hangsúlyosan szerepel a koncepcióban. Új nyomvonalakat jelöltek meg mind az úgynevezett munkahelyi, mind a rekreációs kerékpározás vonatkozásában.
Ezenkívül a parkolással is foglalkozik a tanulmány, elsősorban az újpalotai részekre összpontosítva, ahol lemaradások vannak ezen a területen. A koncepció tartalmaz forgalomcsillapított övezeteket is.
Comments are closed.