A NAV nevében kérnek bizalmas adatokat csalók

Átlagos olvasási idő: < 1 perc

Egy adózó bejelentése szerint valaki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és bankszámla-adatokat kér.

A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni.
A NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot. Éppen ezért ne adják meg a kért információkat – írja a NAV a közleményében. A hivatal arra kéri azokat, akiket felhívott az udvarias hang, hogy haladéktalanul tegyenek bejelentést a NAV bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán.

A NAV nem vállal felelősséget az adatok megadása utáni kellemetlenségekért, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről.

A NAV arról is tájékoztatott, hogy október végéig mintegy egymillió adózót értesít arról, hogy az elmúlt évről adó-, illetve vámtartozása vagy túlfizetése van. Adószámla-kivonatot csak az kap, akinek legalább egy adónemben kétezer forintnál több tartozása, vagy túlfizetése van a tavaly december végi adatok szerint. A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt is találhat a postaládájában, aki fizetési kötelezettségét tavaly nem vagy csak késedelmesen teljesítette.

Akik tartoznak, illetve késedelmi pótlékot kell fizetniük, kötelezettségeiket csekken, átutalással, bankkártyával, vagy esetleges többletük átvezetésével is rendezhetik. Túlfizetés esetén a 1717-es nyomtatványt kell benyújtani a visszaigényléshez. Akik úgynevezett elektronikus bevallók, tehát kötelező a netes felületet használniuk, vagy 2016. január 1. és 2017. június 12. között önkéntesen nyújtották be elektronikusan bevallásukat, adatszolgáltatásukat, adószámlájukat is elektronikusan követhetik, nem kapnak papíralapú értesítést.

A kivonatot, illetve a pótlékértesítőt célszerű összehasonlítania a saját nyilvántartással. Ha etérést talál az ügyfél, akkor személyesen az ügyfélszolgálatokon, telefonon a 80 20 21 22-es számon a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén (ÜCC) keresztül, vagy írásban lehet észrevételt tenni.

Ebben a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető és a kiküldött kivonathoz is csatolt „Észrevétel adószámla-kivonatra és a kapcsolódó késedelmipótlék-értesítőre” elnevezésű nyomtatvány segít.

Comments are closed.