Alig költ a főváros az útjai felújítására a kerületben

Átlagos olvasási idő: < 1 perc

A 2. számú egyéni választókerületben az egyik jelentős probléma a Pozsony utca, illetve a Rákospalotát Újpesttel összekötő MÁV-aluljáró állapota. Emellett a 12-es villamos és az 5-ös busz Kossuth utcai végállomásán tapasztalható áldatlan körülmények is megoldásra várnak – mondta Szilvágyi László, az ellenzéki összefogás képviselőjelöltje azon a sajtótájékoztatón, amit Hajdu László DK-s országgyűlési képviselővel közösen tartott a Pozsony utca – Károlyi Sándor utca sarkán szeptember 23-án.

Hajdu László elmondta, hogy a Pozsony utca és az utcában futó villamossínek rendkívül rossz állapotban vannak, az 1846-ban átadták MÁV-aluljáró forgalmi kapacitása pedig már réges-rég nem elég. A korszerűtlen, az esőzések idején szinte járhatatlan aluljáró helyett pedig mind a mai napig nem épült meg a kerületrészt Újpesttel összekötő felüljáró. Az aluljáró a MÁV tulajdona, de mostohagyerekként kezeli, mint ahogy a Pozsony utcával sem törődik a főváros tulajdonosként. „A XV. kerület pedig mint egy pingponglabda pattog a kettő között” – teszi hozzá a képviselő. Évek óta tárgyaltak arról, hogy a helyzeten változtatni kell, de nem történt előrelépés. „Ez a terület annak tanúbizonysága, hogy a főváros vezetése a belvárosi részekkel még csak-csak törődik, de a külső részekkel nem” – hangsúlyozta Hajdu László.

Szilvágyi László annyit tett hozzá, hogy a fővárostól kikérte a budapesti útfelújításra fordított összeget. A nyolcvanezres lélekszámú XV. kerület körülbelül a 4,5 százalékát teszi ki Budapest összlakosságának. Ehhez képest 2014 óta a főváros 0,008 százalékot, azaz 8-10 ezreléket költött a kerület útjainak rendbetételére. Mint mondta az ellenzék azért hozta létre a szövetséget, hogy ez, és az ehhez hasonló problémák, minél gyorsabban megoldódjanak a jövőben az új városvezetéssel.

Comments are closed.