Felülvizsgálja a MÁV a mozdonyvezetőknél azokat a szolgálatokat, amelyek ideje eléri a 12 órás határt. A felülvizsgálat a január 15-eihez hasonló esetek megelőzését szolgálja – írta a MÁV.
A január 15-én reggel Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es személyvonat mozdonyvezetőjének, a vonalon bekövetkezett késése miatt menet közben lejárt a 12 órás szolgálata, ezért Rákospalota-Újpest állomástól nem vitte tovább a vonatot, és leváltót kért. Ezt a Munka Törvénykönyve szerint, ami 12 órában maximalizálja a mozdonyvezetők munkaidejét, kötelessége volt megtenni.
A MÁV szakemberei már a tegnap elkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén. Ennek eredményeképpen a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő.
Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a vasúttársaság szakemberei.
Comments are closed.