Véget ér a fűtési szezon, de lehet kérni hosszabbítást

Átlagos olvasási idő: 2 perc

Április 15-én véget ér a hivatalos fűtési szezon, amit a fővárosban a folyamatos, fennakadás nélküli üzemmenet jellemzett, ez azonban nem jelenti a fűtési időszak végét a Főtáv szolgáltatásait igénybe vevő mintegy 240 ezer fővárosi lakossági, és csaknem 7 ezer üzleti fogyasztó számára – közölte a Főtáv Budapesti Távhőszolgáltató Zrt.  az MTI-vel.

Közleményükben ismertetik: a fűtési időszak hosszát, mely szeptember 15-től május 15-ig tart, kormányrendelet határozza meg. A Főtáv a felhasználóival kötött üzemviteli megállapodásban foglalt időpontok szerint kapcsolja be vagy ki az adott épület fűtését. Az április 15-e utáni, úgynevezett rendelkezésre állási időszakban a fogyasztóknak lehetőségük van arra, hogy a megállapodásban rögzített időpontoktól eltérő fűtéskapcsolást kérjenek. Az eseti rendelkezést a képviselőknek kell eljuttatni a távhőszolgáltatóhoz legfeljebb május 14-ig. Az eseti rendelkezésű fűtésindítás vagy leállítás az április 15. és május 15. közötti időszakban kizárólag egy alkalommal díjmentes. Az épületek fűtésének szabályozásában ugyanakkor a legkorszerűbb megoldás az, amikor az üzemviteli megállapodásban rögzítettek szerint a hőközpontokat szabályozó elektronika a külső hőmérséklet változása szerint automatikusan kapcsolja ki vagy be a fűtést, így akkor indul el és áll le a fűtésszolgáltatás, amikor az szükséges – mutat rá a Főtáv.

radiátor

A társaság közleményében hangsúlyozza: a budapesti távhőszolgáltató a koronavírus-járvány idején is minden ügyfelének biztosítja a szolgáltatást, és a márciusban kihirdetett veszélyhelyzetben is folyamatos a fűtés- és melegvíz-ellátás. A Főtáv számos téren tett intézkedéseket ügyfelei és munkatársai egészségének védelmében, illetve hogy a távhőszolgáltatás megszokott szintjét fenntartsa, az ellátáshoz szükséges, műszakilag összetett rendszert folyamatosan üzemeltesse. A közleményben kitérnek arra is, hogy a társaság megkezdte a felkészülést a nyári karbantartási időszakra, a lakóközösségek igényeit a járványhelyzettől függően tervezik végrehajtani. A lakosság által kezdeményezett, az épületeken belüli karbantartásokhoz szükséges víztelenítési feladatok elvégzésének menetéről május 15-éig külön tájékoztatást adnak. A társaság jelenleg minden ügyfélszolgálati irodájában szünetelteti a személyes ügyintézést, a számlázással, befizetéssel, adatváltozással, műszaki jellemzőkkel kapcsolatos főbb ügytípusok a vállalat online felületén (http://www.fotav.hu/lakossagi-ugyfelek/ugyfelszolgalat/ugyintezes-interneten/) intézhetők. A Főtáv telefonos ügyfélszolgálata a koronavírusos veszélyhelyzetben is a megszokott nyitvatartási időben fogadja az ügyfelek hívását, a műszaki hibabejelentés pedig 0-24 órában elérhető. A Főtáv felhívja a figyelmet arra, hogy a veszélyhelyzetben azzal is csökkenthető a megbetegedés esélye, ha az ügyfelek nem készpénzt használnak a számlák rendezésére, hanem elektronikus úton fizetik a díjakat. A Főtáv több megoldást is kínál erre: a számlák fizethetők bankkártyával az online ügyfélszolgálati oldalon, vagy banki csoportos beszedéssel, átutalással, továbbá a Díjneten keresztül is.

Comments are closed.