Informatikai rendszer a köztisztaságért

Átlagos olvasási idő: < 1 perc

„A QTA informatikai rendszer bizonyította, hogy működőképes – jelentette ki Cserdiné Németh Angéla polgármester a városüzemeltetésért felelős alpolgármesterrel, Tóth Imrével közösen tartott áprilisi sajtótájékoztatón. – Ma már 1010 darab QR-kóddal ellátott, így a rendszerbe bevont hulladék- és kutyapiszok-tároló található a kerületben, ezek állapotáról az azt kezelő cégek (Rákospalotán és Pestújhelyen a Palota-Holding Zrt., Újpalotán pedig egy külsős cég) folyamatosan értesítést kapnak.”

A XV. kerületben 2023 októberében vezették be az intelligens közterületi műszaki ellenőrzési informatikai rendszert, a QTA-t. Ez biztosítja a hulladékgyűjtők egyedi azonosítását és kezelését, azaz egy mobilalkalmazáson keresztül teszi lehetővé a köztéri szemetesek és kutyapiszokgyűjtők ürítését és karbantartását, illetve ezek helyszínen történő dokumentálását. Mikor egy QR-kóddal megjelölt a tároló megtelik, a rendszer piros jelzést küld a kezelőnek, aki rövid időn belül üríti, s miután ez megtörtént, a helyszínen rögzíti is a tevékenységét.

A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy az önkormányzat az elkövetkezendő időszakban újabb 500 köztéri tárolót kíván bevonni a QTA rendszerbe. „A rendszernek köszönhetően szép lassan elérjük, hogy napi szinten lesz felügyelve a köztisztaság a kerületben” – hangsúlyozta az alpolgármester.

Comments are closed.