Átlagos olvasási idő: < 1 percEbben a ciklusban, de legkésőbb 2019-ig elkészülhet az újpalotai villamosvonal, amelyre a főváros 26 milliárd forint uniós forrást kaphat – mondta Tarlós István főpolgármester az október 16-i sajtótájékoztatóján. Hozzátette: a teljes beruházás ennél 5-7 milliárddal kerülhet többe összességében, a járművek ára nélkül – írja a budapest.hu.
A Baross tér és Újpalota közötti szakasz egyébként 100 milliárd forinttal olcsóbb, mintha az M4-es metrót hosszabbítanák meg északi irányba.
Az új villamosvonal keresztezi a 69-es útját/Fotó:XV Média, Vargosz
Tarlós István azt is elmondta, hogy a villamosvonal csak a Baross térig épül ki, és nem az Astoriáig, az ugyanis jelentősen megdrágítaná a beruházást. Az Astoriánál ugyanis nem lenne hely a szükséges villamosforduló-kapacitás kiépítésére, valamint a Baross téri aluljáró teljes födémszerkezetet ki kellene cserélni, mert az nem bírja el a villamost.
A beruházás miatt mintegy 40, javarészt elhasználódott ingatlant kell lebontani, ezek fele régi szolgáltatólétesítmény. Folynak az egyeztetések a tulajdonosokkal és a bérlőkkel – mondta a főpolgármester, hozzátéve, hogy „két nagyságrendi különbség van azok száma között, akiket kellemetlenül érint a beruházás, és azok között, akik majd a hasznait élvezhetik. A XV. kerülettel és az érintettekkel is addig egyeztetünk, amíg minden félnek megfelelő egyezség alakul ki.”
Megjegyezte, hogy a 7-es buszokhoz képest 5-8 perc időmegtakarítást jelent a villamos az utasoknak. (A 4-es metrónál ez az időmegtakarítás csupán 4-7 perc volt.)