Illegális szemétkupac, hetek óta rendszám nélkül álló autó a parkolóban, leszakadt egy ág. Még egy ügyintézésben jártas kerületi lakosnak sem egyszerű eldönteni, hol jelentse be ezeket az eseteket.
Mintegy egy éve kezdték működtetni a XV. Kerületi Intelligens Panaszbejelentő Rendszer applikációt, mellyel egyszerűen és gyorsan tudják a helyiek jelezni a közterületen tapasztalt problémáikat az önkormányzat felé. Dr. Lamperth Mónika jegyző mondta el tapasztalataikat.
A tavaly november 1-je óta elérhető applikációra érkező bejelentésről dr. Lamperth Mónika elmondta, hogy a legtöbbet, 206 jelzést a folyamatos problémát jelentő illegális hulladék lerakásáról kaptak. A közterületi fákkal és bokrokkal kapcsolatos teendők miatt 95 alkalommal hívtak így segítséget, de az üzemképtelen járművekről is 79-szer érkezett itt bejelentés. Gyakran tettek bejelentést úthibákról, de a játszótér nem működő kilincsétől a megrongált szemétgyűjtőig sok mindenről. A sérült járda vagy vízelvezető miatt 26-szor szóltak, és 15 állattetem elszállítását kellett megoldani.
Az applikáció letöltése után lehet regisztrálni (százharminchárman adták meg e-mail-címüket), de több mint nyolcszáznyolcvanan bejelentkezés nélkül csak a bejelentésüket tették meg. Ez a rendszer megkönnyíti a hivatal munkáját, mivel a lakosság egyszerűen és pontos helyszínnel, fotóval tudja jelezni a megoldásra váró problémát, viszont ugyanezen okból több bejelentés érkezik hozzájuk. Miután a lakó megtette a bejelentést, például az úthibáról, az illetékes ügyintéző rövid időn belül válaszol, és azt is jelzi, kinek továbbították a feladatot vagy hogyan sikerült azt megoldani.
Comments are closed.