Az, hogy nyár van, meglátszik a baleseti statisztikákban is. Amíg télen alig van kétkerekű-baleset, nyár elejére akár harmincszorosára emelkedhet a motoros-balesetek száma. Jellemzően az autósok a kétkerekezőket, míg ők az autósokat vádolják a balesetek miatt. Egy baleset után viszont nem az a fontos, kinek van igaza vagy ki volt az okozó, hanem az, hogy ki tudta volna megelőzni azt.
A kétkerekűek mögött általában a szokásos 2-3-nál rövidebb, 1-2 másodperc követési távolság is elég, mivel a motorosok mögött jobb az átláthatóság, nagyobb a belátható távolság. – Ha azonban lejtős, hegyvidéki úton haladunk, érdemes megtartani a 2-3 másodpercet – hívja fel a figyelmet Czebe Sándor, a Safedrive Kft. közlekedésbiztonsági trénere. További részletek az Életképek 12. számában olvashatók.
Comments are closed.