Nem olcsó mulatság manapság egy gépjárművezetői tanfolyam, ráadásul többen panaszolják, hogy pénzükért cserébe nem azt kapják, amit elvárnának. A tanulók a gyakorlati órákon keveset vezetnek, így felkészületlenül mennek a vizsgára. Próbáltunk utánajárni, mit lehet tenni, elkerülhető-e valamilyen módon ez a probléma.
– Valóban fennáll ez a jelenség, ráadásul azt is hozzá kell tenni: nem elég, hogy rutintalanul mennek a tanulóvezetők vizsgázni, de az időpontra is sokat kell várniuk – tudtuk meg egy, a neve elhallgatását kérő szakembertől. – A gépjárművezető-képzési rendszer hibái nem új keletűek. Több mint 10 éve az egyik budapesti autósiskola a piacinál lényegesen kedvezőbb áron kezdte kínálni a képzéseit. A többieknek pedig – érthetően – bele kellett menniük a lefelé menő árversenybe. Mindennek következményeképpen az oktatók bérére is kevesebb pénz jutott, és jut a mai napig. Ők pedig úgy próbálnak spórolni, hogy az autójuk fenntartási költségeit igyekeznek visszafogni, aminek a tanulók látják a kárát, hiszen ezért az előírtnál rövidebb időt vezetnek a gyakorlati órákon – folytatta a szakember.
Mindemellett évekig nem is létezett oktatóképzés, így oktatóból is kevés volt. Igaz, ezen a területen bekövetkezett változás, hiszen 1-2 éve ismét elindult a képzés, így hamarosan megjelennek a frissen képzett oktatók, azonban a jelenlegi helyzetben ők sem számolhatnak magasabb bérrel.
– Mit tehet egy jogosítványra vágyó fiatal ebben a helyzetben? Próbáljon tájékozódni az ismerősöktől, hogy melyik autósiskolával, oktatóval voltak elégedettek, és igyekezzen oda bekerülni. Az is megoldás lehet, ha – amennyiben a családi büdzsé engedi – felárat fizet a pluszórákért a vizsga előtt. Ha pedig sikerült megszereznie a jogosítványt, érdemes egy megbízható, jól vezető ismerőssel gyakorolni kisebb forgalmú helyeken, és csak azután beülni egyedül a volán mögé – tanácsolja a szakember.
Comments are closed.