Újra becsengettek és sok kis ovis a hátára vette a hatalmas iskolatáskát, a vele járó iskolai feladatokkal együtt. Annyira kicsinek tűnnek és sebezhetőnek. Jánosi Mónika, a Fejlesztő Palota vezetője arra tért ki, hogy egy jó iskolakezdés viszont megfelelő magabiztosságot és muníciót tud adni a gyereknek az elkövetkezendő évekre.
A szakember hozzátette: akkor fog jól indulni az iskola és a gyermek kapcsolata, ha élvezettel megy, jól teljesít és nem marad le kortársaitól. A szülők is sokat tehetnek az iskolaérettséghez. Rajzolhatnak a gyerekkel, beszélgethetnek velük, felkészíthetik feladatlapokkal, fejlesztőfüzetekkel, játékos feladatokkal, az otthoni mindennapi munkamenetbe való beavatással.
„Adhatnak nekik felelősséget, például háziállat-gondozással vagy boltban egyedül vásárlással. Számoltassák meg az evőeszközöket, poharakat, de nem biztos, hogy észreveszik, ha valamiben kisebb-nagyobb elmaradása van. Érdemes szakemberhez fordulni, aki pontosan tudja, mit kell figyelni, hol kell nagyjából tartania a gyermeknek érettségben, tudásban. Ha lemaradt kicsit, milyen eszközökkel, feladatokkal lehet felzárkóztatni. De ne pánikoljanak és a gyerekre pláne ne vetítsék rá a saját félelmeiket. Egy megfelelő fejlesztővel pár hét alatt hónapokat lehet behozni” – jegyezte meg a szakember.
Többféle iskolára felkészítő program létezik már, akár itt a kerületünkben is. Alapvetően ezek a foglalkozások a sikeres iskolakezdéshez szükséges alapképességeket segítik. Első lépésben felmérik a gyerekeket, hogy miben lehet még fejlődniük, és ahhoz mérten állítanak nekik össze tudásanyagot.
„Különböző feladatokkal ismertetik meg a szakemberek, hogy abban is kibontakozhasson jobban, megerősödjön, kellő magabiztosságot, jártasságot szerezhessen belőle akkor, amikor bizonyítania kell majd, kiállni a többi gyerek és a tanár elé. Hiszen minden gyerek más!” – nyomatékosította a szakember.
Comments are closed.