Ha elkezd rozsdásodni az autó, az nem csak esztétikai problémát jelent. Ha ugyanis nem kezelik megfelelően, a korrózió szép lassan továbbterjed, és pár éven belül mehet a kocsi az autótemetőbe.
Az, hogy a korosabb autók rozsdásodni kezdenek, teljesen természetes jelenség. A gépjárművek ugyanis legnagyobb részben vaslemezből készülnek, amelyek oxidálódnak az évek során. Ezt a folyamatot gyorsítja az utak szennyezettsége, a téli utak sózása, az autó karosszériájának sérülései.
– Amíg csak a sárvédőnél van egy kis felületi rozsda, de a lemez még nem kezdett átrohadni, nem komoly a probléma. Sőt még az sem nagy baj, ha már cserére érett a sárvédő, hiszen azt is meg lehet oldani. A gondot igazából az jelenti, hogy nagyon ritka az olyan autó, amelynek tényleg csak a sárvédői korrodálnak. Ugyanis az a tapasztalat, hogy mire a sárvédőn felüti a fejét a rozsda, a padlólemezt és a küszöböt alaposan megdolgozta – tudtuk meg Vitéz Bence autószerelőtől.
A rozsdás autót tehát minél előbb szakemberhez kell vinni, aki drótkoronggal lecsiszolja a felületet, kivágja a hibás karosszériarészt. Ezt javítóelemmel pótolja, vagy ha nincs olyan, újat szab táblalemezből. Az új elemet védőgázos szén-monoxiddal hegeszti be a helyére, korrózió elleni védelemmel látja el, gitteli, csiszolja, alapozza, végül az utolsó lépés a fényezés.
S hogy mindez mennyibe kerül? Az alvázvédelem a szakember szerint jelenleg 50 ezer forint körül mozog. A sárvédők korróziójának javítását – megkérdeztünk szerelőket az árakról – 50 ezer és 75 ezer forint közötti áron vállalják. De volt olyan karosszériás, aki javítást nem, csak komplett sárvédőcserét vállalt, ami 300 ezer forintba került volna.
Comments are closed.