– Egy fékezésnél, még ha nem is jár nagyobb lassulással, könnyen kerülhetünk veszélyes helyzetbe, hiszen előfordulhat, hogy a mögöttünk lévő jármű vezetője nem figyel vagy helytelen követési távolságot tart. A kellemetlen helyzeteket egyetlen módon, a defenzív szabályok alkalmazásával kerülhetjük el – hívja fel a figyelmet Hernádi Zsuzsa, a Safedrive Kft. ügyvezetője.
Ha lassítani szeretnénk, mert parkolóhelyet vagy egy címet keresünk az út mellett, ezt mindig előre kell jeleznünk a mögöttünk közlekedőknek. Éppen ezért indexeljünk, majd lassítsunk, és ne az utolsó pillanatban fékezzünk.
Jelzőlámpához közeledve mindig számítsunk rá, hogy sárgára válthat. Ha ez megtörténik, sebességünk és lámpától való távolságunk függvényében döntsünk arról, hogy fékezünk vagy továbbhaladunk.
A gyalogos-átkelőhely felé közeledve sem lankadhat figyelmünk. Jól nézzünk szét a zebra környékén, lassítsunk és szükség esetén fékezzünk.
A biztonságos közlekedéshez a fékezésnél alapelv, hogy mindig nézzünk a tükörbe is. Igaz, hogy sok járművezető használja a tükrét fékezés közben, de közülük csak kevesen hibátlanul. – Fontos, hogy amint a lábunk a fékpedált érinti, nézzünk bele a visszapillantó tükörbe. Ahhoz, hogy ez rutinná váljon, egy járművezetőnek 3-4 hétre van szüksége. Akár azt is megtehetjük, hogy egy matricát ragasztunk a kormány közepére, amire ráírtuk, hogy fék-tükör – tanácsolja a szakember.
Comments are closed.