Menjen iskolába, vagy ne?

Átlagos olvasási idő: < 1 perc

Közelednek az iskolaérettségi vizsgálatok, amelyeket Dr. Szakács Katalin klinikai gyermek szakpszichológus szívesebben nevez iskolakezdési vizsgálatnak. Így ugyanis jobban érthető a felmérés célja, amely nem más, mint hogy a gyermek a legkedvezőbb fejlődési időszakában kezdjen iskolába járni.

– A vizsgálatot általában az óvoda kéri a pedagógiai szakszolgálattól, de a szülőnek is lehetősége van rá, ha bármilyen kérdése merült fel gyermeke fejlődésével kapcsolatban, vagy ha nem ért egyet az óvoda javaslatával – tudtuk meg a szakembertől.

A mai iskola nagyon sokat követel a gyerekektől. Rövid idő alatt kell megtanulniuk írni, olvasni és számolni, emellett nagyon fegyelmezettnek és nagyon teherbírónak kell lenniük,  azaz testileg, érzelmileg, értelmileg, szociálisan egyaránt meg kell felelniük az iskolai követelményeknek. Ennek komplex felmérése az iskolakezdési vizsgálat.

Bár a vizsgálatra nem kell felkészíteni a gyermeket, azt mindenképpen mondjuk el neki, hogy olyan nénivel fog találkozni, akinek az a munkája, hogy vele és a többi gyerekkel beszélgessen, játsszon, rajzoljon azért, hogy együtt kitalálják, mi lenne a jobb; iskolába menni vagy maradni az óvodában.

Egyébként ezen a területen is változott a trend: míg régen a szülő előszeretettel preferálta az iskolába menést, mert gyermeke „éretlenségét” szégyenként élte meg. A szakszolgálat tapasztalatai szerint mostanában szívesebben tartják gyermeküket még az óvodában, mert nagyon féltik az iskolától.

Comments are closed.