Tesztjelleggel S76-os jelzéssel új vonat közlekedik munkanapokon Piliscsaba és Rákos szakaszon, hétvégi közlekedési rend szerinti napokon Óbuda és Rákos között október 25-én, vasárnaptól.
Hétköznap félóránként, az esztergomi vonalat és Angyalföldet elhagyva a külső körvasúton haladnak tovább a korszerű, alacsonypadlós és akadálymentesített FLIRT motorvonatok, melyek megállnak Újpalota megállóhelyen is. Az észak-budai és a kelet-pesti agglomerációt összekötő járat fontos átszállási kapcsolatot biztosít Újpalota megállóhelynél. Ezzel gyorsabb, kényelmesebb és versenyképesebb lesz az eljutás a pilisi térségből Pécel és akár Sülysáp felé is. Az S76-os járatok nagy előnye, hogy a jelenleginél akár fél órával is gyorsabbá teszik a közlekedést az ingázók számára – írta közleményében a MÁV.
A munkanapokon félóránként Piliscsaba és Rákos között közlekedő vonatok hétvégén óránként, és csak az Óbuda–Rákos szakaszon közlekednek. Az S76-os járatok a fővárosba érkezve Angyalföldön át, a Marcheggi hidat követően érik el a külső körvasutat. A modern, alacsonypadlós vonatok megállnak az Újpalota elnevezésű új megállóhelyen, a Drégelyvár utcai felüljáró közelében. A korszerű, akadálymentes megállóhely átszállást biztosít a külső körvasúton, a vonatok és a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszok között, így a főváros olyan területei is gyorsabban elérhetővé válnak Piliscsaba felől, amelyek jelenleg csak több átszállással és hosszabb eljutási idővel közelíthetők meg. Emellett javulnak az átszállási kapcsolatok a pilisi térségből Pécel–Gödöllő–Hatvan, valamint Sülysáp–Szolnok felé is. A vonatok teljesen új eljutási lehetőséget kínálnak többek között Kelet-Pest és Óbuda északi része, a Váci úti irodatengely, valamint Budapest belvárosának északi része között.
Az S76-os vonat menetideje 47 perc Piliscsaba és Rákos között. A fővárosi területén belül a vonatok az Óbuda és Rákos közötti távot 17 perc, az Újpest és Újpalota közötti szakaszt 7 perc alatt teszi meg. Piliscsabától, illetve Óbudától Esztergom felé a csatlakozó S72, G72, Z72-es vonatokkal lehet továbbutazni. Rákoson az S60, G60, Z60, S80-as vonatokkal kapcsolatot biztosít a vasúttársság Pécel–Gödöllő–Hatvan, valamint Sülysáp és Szolnok felé.
A közlekedés október 25-én tesztjelleggel indul meg, a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányú továbbvezetését a Budapest – Hatvan vonal jövő évi menetrendjének és a KISS motorvonatok üzembeállásának függvényében, a Budapest Fejlesztési Központ bevonásával vizsgálja a MÁV.
A MÁV-START a megállóhelyen felszálló utasoknak az online jegyváltást javasolja a MÁV mobilalkalmazás segítségével vagy az internetes jegyvásárlási felületen, mert Újpalotán jelenleg nincs jegyváltási lehetőség. A megállóhelyen új típusú jegykiadó automata várhatóan jövő év márciusától áll majd az utasok rendelkezésére. Az Újpalotán felszálló utasok részére a vonaton is lehetséges természetesen a jegyvásárlás, pótdíj felszámítása nélkül. Ha az utas az esztergomi vonalon található régi típusú (nyomógombos) automatákkal ellátott állomástól Angyalföldön túl utazik az új járatokon, akkor az automatából Angyalföldig kell megvenni a menetjegyet, és a jegy ellenőrzésekor kell jelezni, hogy Angyalföldnél tovább utazik. A jegyvizsgáló a jegyet pótdíj felszámítása nélkül fogja kiegészíteni a jegyet a tényleges utazásnak megfelelően.
A már elkészült Újpalota megállóhely mellett a tervek szerint további új állomások így például Pestújhely, Rákosfalva létesülnek majd a körvasút fejlesztését célzó projekt keretében – írta a MÁV.
Comments are closed.