A feladástól a kézbesítésig követhető lesz a könyvelt postai levélküldemények útja. A tervek szerint november második felétől tesztelik a rendszert hét posta bevonásával. Országosan 2019-ben vezetik be az új rendszert.
A posta tájékoztatása szerint a küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül információt kaphatnak az ajánlott levelek útjáról, így követhető lesz a teljes postai folyamat.
A fejlesztés keretében több mint 8000 kézbesítő kap ipari mobiltelefont (PDA-t), amelyen rögzítik a küldeményátvételt. A címzettek ezen a készüléken elektronikusan igazolják aláírásukkal az átvételt, azaz megszűnik a papíralapú adminisztráció. A mobileszközökön az új típusú személyi igazolvány (e-személyi) azonosító funkciója is használható lesz a kézbesítéskor, így lerövidül az átvétel ideje.
A nagyobb forgalmú településeken a PDA-k mellett nyomtatókat is kapnak a levélkézbesítők, amellyel a küldeményértesítőket nyomtatják ki. Erre akkor van szükség, ha címzett, vagy átvételre jogosult személy nincs a címhelyen.
A rendszert november második felétől teszteli a vállalat. Hét kézbesítő posta, köztük a csepeli posta bevonásával. Az ország teljes területén várhatóan 2019 első felében vezetik be az új rendszert – közölte a Magyar Posta.
A projekt az Európai Unió támogatásával és a magyar költségvetés társfinanszírozásával valósul meg csaknem 2,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásból, a Magyar Posta saját forrásból további 3,3 milliárd forintot tesz hozzá.
Comments are closed.