Sajnos óhatatlan, hogy időről időre szerelőhöz vigyük autónkat, miután ez-az meghibásodott rajta. Sokan azonban nem tudják, hogy vannak olyan hibák, amiket mi okozunk, rossz vezetési szokásaink miatt.
Napi rutin; beülünk a kocsiba, beindítjuk, kuplung, váltás, gáz, fék; egy idő után már nem is figyelünk oda, hogyan tesszük mindezeket. Pedig érdemes volna, hiszen a berögzült szokásaink az autó egyes alkatrészeinek idő előtti kopását, elromlását okozzák. Nem mindegy például, milyen gázt adunk. A padlógáz, különösen alacsony fordulaton, nemcsak az üzemanyag-fogyasztást növeli meg, de a motornak is rosszat tesz – hívja fel a figyelmet a vezess.hu.
Érdemes megfigyelni azt is, hol a kezünk sebességváltás után. Ha folyamatosan a váltón, az bizony baj, hiszen az nem arra lett kitalálva, hogy felülről folyamatos nyomás érje, ezzel az élettartama csökken.
Ha lejtőn haladunk, a fékpedál folyamatos nyomkodása helyett használjuk inkább a motorféket, azaz egyet-kettőt váltsunk vissza, így a rendszer le tud hűlni, és a fékbetétek, tárcsák sem melegszenek, kopnak annyira.
A mechanikus alkatrészek idő előtti elhasználódását idézhetjük elő azzal, ha a még hátrafelé haladó autóban egyesbe kapcsolunk vagy fordítva. Ez a szokás különösen az automata váltós kocsiknak tesz rosszat.
Ügyeljünk arra, hogy kerüljük el a túlterhelést. Bár minden autó kézikönyvében benne van a maximális terhelhetőség, ez az a dolog, amivel senki nem foglalkozik. Pedig a túlterhelés a karosszériától kezdve a futóművön és motoron át a fékekig mindennek rosszat tesz, a kocsi élettartamát akár 30 (!) százalékkal csökkenti.
Comments are closed.