Hiába a hőség, a munka nem állhat le

Látványos munkákat végeznek a Lánchíd két végénél, hamarosan a helyükre kerülnek az új útpályát alkotó utolsó acéltáblák is, miközben a híd közepén felállított festősátrakban tovább folynak a korrózióvédelmi munkák.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint a kánikulában fokozottan védik a dolgozók egészségét, nagy körültekintéssel kell eljárni például a tűző napon 60 Celsius-foknál is melegebb acélszerkezeten végzett munkáknál.

A Lánchíd budai hídfőjének rakpart feletti részén a tervezett ütemben haladnak az acélszerkezeti munkák. A kivitelező szakemberei először átépítették és munkaszintre süllyesztették az állványzatot, majd elbontották a híd – a rakparti forgalom mellett eddig hozzáférhetetlen – részeit, eltávolítva például a régi vizsgálójárda utolsó darabjait is.

A szerkezetet ezután ipari nagynyomású mosóval megtisztították, majd hozzáláttak a felmért hibák javításához, hogy felkészítsék a bentmaradó részeket az új acél pályatáblák fogadására. A tartószerkezet alsó részén már tart a magasságkorlátozást korábban figyelmen kívül hagyó járművek miatt megsérült részek javítása és a szélrácsok cseréje.

A budai rakpart fölött a többi között:

  • az északi részen már minden járdatáblát a helyére illesztettek, és a déli oldal járdái közül is szinte mindegyik a helyére került;
  • az új pályatáblák beépítése mellett a következő hetekben ezen a részen is elvégzik a megjelölt függesztőorsók vizsgálatát (és ha szükséges, a cseréjét is), továbbá kicserélik az orsókat tartó kereszttartókat;
  • folyamatban van a végkereszttartó felső övének cseréje, erre azért van szükség, hogy később beépíthessék a Lánchíd új dilatációit (ezek a szerkezetek fedik le a hídon lévő tágulási hézagokat, lehetővé teszik a híd alakváltozásait, miközben elviselik a forgalmi terhelést).

Látványosan haladnak a pesti villamos-aluljáró körüli kőmunkák is. A déli oldalon letisztították a felületeket, pótolták a hiányzó részeket és befejezték a fugázást, míg az északi oldalon a tisztítás mellett hamarosan végeznek az új lábazati kövek elhelyezésével. A szakemberek folyamatosan javítják és újakra cserélik a villamosalagút homlokfalán letört köveket is.

A BKK tájékoztatása szerint a kivitelezés a harmadfokú hőségriasztás alatt sem lassul, ugyanakkor ebben az időszakban kiemelten kell figyelni a munkaterületen dolgozók egészségére, különösen 11 és 15 óra között.

A tűző napon a híd acélelemeinek hőmérséklete a 60 Celsius-fokot is meghaladja, ez pedig tovább fokozza a levegő hőmérsékletét is. A hídon munkát végzőknek az előírások szerint ilyenkor több árnyékban eltöltött pihenőidő és hűvös védőital jár, illetve fokozott körültekintéssel kell eljárni például az átforrósodott acélszerkezeten vagy a magasban végzett munka közben.

Comments are closed.