Földi Tamást 2016 januárjában nevezték ki a Palota Holding Zrt. vezérigazgatójának. A szakember ezt megelőzően helyiséggazdálkodási igazgató, előtte pedig FB-tag volt a Palota Holdingnál. Feladatairól beszélt lapunknak.
– Mivel foglalkozott még, mielőtt átvette a Palota Holding Zrt. vezetését?
– Pályám elején 6 évig külföldön dolgoztam építőipari projekteken, Prágában, Pozsonyban és Irakban éltem. Az elmúlt 25 évben nemzetközi vállalatoknál dolgoztam elsőszámú vezetőként. Építőipari, kereskedelmi és pénzügyi diplomákat szereztem. Több idegen nyelven beszélek és több egyéb végzettségem is van, mert a folyamatos tanulás az életem része.
Családunk 1936 óta él Rákospalotán, ide születtem és most is itt élek feleségemmel és három egyetemista gyerekemmel.
– A Palota Holding Zrt. vezérigazgatójaként milyen feladatoknak kell megfelelnie?
– Munkám során szem előtt kell tartanom, hogy mindig legyen üres lakás, ahova a szegény sorsú embereket el lehet helyezni, ha életük hirtelen kilátástalan szakaszba jut. Meg kell felelnem annak az igénynek is, hogy takarékos lakásgazdálkodással az élhetőbb kerület kialakítására is jusson pénz. Ha munkatársaim segítségével ezt sikerül megvalósítanunk, akkor a főnökeim is és a bérlőink is – remélem – elégedettek lesznek.
– A kerület vezetése célként fogalmazta meg az önkormányzati ingatlanok bérbeadási feltételeinek javítását, a bérbeadás hatékonyságának növelését. Hogyan kívánják ezt elérni?
– A legfontosabb feladat, hogy a meglévő bérlők továbbra is nagyon elégedettek legyenek. A bérlőket partnerként fogadjuk és tisztelettel, megbecsüléssel bánunk velük. Néhány tucat üres lakással rendelkezik a kerület, sajnos ezek döntő többsége az öregpalotai részen található, több mint 100 éves épületekben. A jövőben lehetőséget keresünk majd arra, hogy bontással és új építéssel létesítsünk lakásokat.
– Hány lakáscélú, illetve nem lakáscélú ingatlan vár bérlőre jelenleg a kerületben?
– Az üreslakás-jelentésben 94 üres lakás szerepel. Ezek azok, amelyeket az elmúlt 25 év privatizációja során senki nem kívánt megvásárolni. Ebből az állományból, ahogy már említettem, néhány tucat az, amelyet érdemes egy bizonyos mértékig, az új bérlővel közösen felújítani és a súlyos gonddal küzdő igénylőknek bérbe adni. Hasonló mennyiségű a kiadó helyiség is, az idén, a tavalyihoz képest legalább negyvennel többet szeretnénk bérbe adni.
– Az önkormányzat szeretné, hogy ha a Palota Holding a jövőben az ingatlangazdálkodásban professzionális céggé alakulna át. Mit tesznek ennek érdekében?
– Az elmúlt év júliusa óta a Palota Holding a kizárólagos kezelője a kerület nem lakáscélú ingatlanállományának. Ez nagy lehetőség, mert azóta nem az önkormányzati rendeletek, hanem a piaci viszonyok határozzák meg az egyes helyiségek bérbeadásának körülményeit. Elődöm, dr. Kiss Gyula vezérigazgatóként, jogászként nagyon jól felépítette azt a rendszert, hogy miként lehet átlátható módon, a versenytárgyalás és a nyilvános licit eszközeivel a kerület számára legelőnyösebb bérbeadási feltételeket kialakítani.
A Palota Holding a kerület legnagyobb társasházkezelője, mintegy 3500 albetétet kezel eredményesen. Az év végére szeretnénk elérni a 3800 feletti kezelt albetétszámot, mert ezt a munkát sokkal jobban tudjuk csinálni, mint a kerületen kívüli székhellyel rendelkező versenytársaink, akik csak bedolgoznak ide.
Nyitva áll előttünk a lehetőség arra is, hogy lakossági szolgáltatásokat végezzünk, dolgozunk az ingatlan-értékbecslési, az ingatlanközvetítési és esetleg a hibaelhárítási üzletág felépítésén. A kerületi jelenlétünk és a helyismeretünk hozzásegít ahhoz, hogy ezekben az üzletágakban is a legolcsóbbak és a legversenyképesebbek lehessünk.
Comments are closed.