Mivel a gumiabroncs közvetlenül befolyásolja, hogy az autó hogyan viselkedik az úton, egyáltalán nem mindegy, milyen minőségű kerekeken autózunk – hívja fel a figyelmet a Magyar Autógumi Szövetség (HTA).
A 2012-ben bevezetett EU gumiabroncscímkén három kulcsfontosságú információ található annak nedves tapadásáról, zajkibocsátásáról, valamint gördülőellenállásáról. Minél kedvezőbb az abroncs gördülő-ellenállási teljesítménye, annál alacsonyabb a szén-dioxid-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása. A nedves tapadásnak közvetlen hatása van a biztonságra, minél jobb az érték, annál könnyebb a vezetőnek fékeznie nedves útviszonyok között.
A megfelelő gumiabroncs kiválasztása azonban még nem elegendő a közlekedésbiztonság javításához. Létfontosságú az abroncsok megfelelő karbantartása, különös tekintettel a guminyomásra. A megfelelő nyomásértékű gumik biztonságosabbak, de csökkentik az üzemanyag-fogyasztást is. Éppen ezért javasolt havonta egyszer ellenőrizni a nyomást.
Ezenkívül az autó tulajdonosa/használója rendszeresen nézze az abroncsokat, hogy azok nem szenvedtek-e sérülést (duzzanat, repedés, repedezettség, oldalfal-károsodás), és hogy elegendő-e a minta profilmélysége (az EU-előírás szerint személyautók esetében legalább 1,6 milliméter).
Mindenképpen szakemberhez kell fordulni, ha a vezető például kátyúba hajtás vagy padkával való ütközés után bármilyen változást tapasztal a jármű irányításában. A sérülés az abroncs belső felületén is jelentkezhet.
Comments are closed.