Az újpalotai villamosvonal megtervezéséről döntött a Fővárosi Közgyűlés. A villamosvonalat Zugló és Újpalota sűrűn lakott térsége felől a belváros felé irányuló nagy utazási igény indokolja. Ezt az igényt az 5-ös és a 7-es buszcsalád jelenleg „gazdaságtalan és környezetszennyező módon képes kiszolgálni”, ezért indokolt egy új, nagy kapacitású kötöttpályás kapcsolat kiépítése – írták az előterjesztésben. Ebben kitértek arra is, hogy a magas kivitelezési költsége miatt a 4-es metró Bosnyák térig és Újpalotáig történő továbbvezetése „nem tud megvalósulni”.
A tervek szerint visszaépítik a 44-es villamos megszüntetett, Thököly úti infrastruktúráját, de egyúttal teljesen új szakasza épül a Csömöri út – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon a Rákos-pataktól az újpalotai lakótelepig. A projekt keretében megtörténik a Mexikói úti vágányok rekonstrukciója és Thököly úti villamosba való bekötése, ezzel reaktiválva az 1997-ben megszüntetett 67-es villamos közlekedését is. A Baross tér és Újpalota közötti villamosvonal kiépítésére 26 milliárdot fordíthat majd a főváros – közölte az MTI.
Comments are closed.