Átadták a városházán a tanulmányi ösztöndíjakat

A kerület azokat a diákokat ösztönzi tanulmányi ösztöndíjjal, akik tanulmányi eredményükkel és szorgalmukkal példát mutatnak diáktársaiknak. Csütörtökön Cserdiné Németh Angéla polgármester Barkóczi Balázs országgyűlési képviselő, Tóth Veronika, Tóth Imre alpolgármester, dr. Kevevári Edit aljegyző, Gyurkó Dániel képviselő, Kovács Katalin, az Észak-Pesti Tankerületi Központ igazgatójának társaságában adta át a 2022. évi díjakat.

– A XV. kerületben az elmúlt immár közel három évtizedben mindig is kötelességünknek éreztük a tanulók ösztönzését, diákjaink szorgalmának és igyekezetének pályázat útján történő támogatását – mondta köszöntőjében a polgármester. A Kulturális Bizottság szeptemberi ülésén 105 tanulónak ítélte oda a 2022. évi tanulmányi ösztöndíjat. A díjazottak közül 51 tanuló a Pallasz Athéné-díjat, míg 54 diák a Halley-díjat nyerte el.

Cserdiné Németh Angéla

A XV. kerületi Önkormányzat 1993 óta ismeri el ösztöndíjjal a legjobb tanulmányi eredményt elért diákokat. Ezúttal a korábbinál több általános és középiskolás részesülhetett magasabb összegű támogatásban. A korábbi tanulmányi ösztöndíjak helyét az önkormányzat által alapított két új díj vette át, a XV. Kerület Kiemelkedő Tanulója (Pallasz Athéné-díj), valamint a XV. Kerület Kiemelkedően Fejlődő Tanulója (Halley-díj).

Pallasz Athéné-díjban a nappali tagozaton kiemelkedő tanulmányi eredményeket elérő tanulók részesülhetnek. Kiemelkedő tanulmányi eredménynek az 5-8. évfolyamon a legalább 4,8 tizedes, a 9-13. évfolyamon a legalább 4,7 tizedes tanulmányi átlag minősül. Halley-díjban a nappali tagozaton a tanulmányi eredményükben kimagasló – legalább 0,3 tizedes vagy annál nagyobb mértékű – javulást elérő tanulók részesülhetnek. Az önkormányzat a Pallasz Athéné-díj esetében 100 ezer, a Halley-díj esetében 50 ezer forint egy összegben kifizetendő ösztöndíjban részesíti a tanulókat.

A polgármester hangsúlyozta, hogy a súlyosbodó gazdasági helyzetben és az egyre szűkebb kerületi költségvetés ellenére is fontosnak tartják, hogy erejükhöz mérten segítsék és bátorítsák a fiatalokat. „Az emberek nem születtek egyformának, de természetes joguk, hogy egyenlő lehetőségekkel rendelkezzenek. A szabad társadalomban a teljesítmény legyen az előrehaladás mércéje” – idézte Cserdiné Németh Angéla Selye János világhírű tudóst.

A díjazottak

A Czabán Általános Iskola Pallasz Athéné-díjasa: Pásztor Petra Fanni (tanulmányi eredménye: 5,0).

A Dózsa György Gimnázium és Táncművészeti Szakgimnázium díjazottjai

Pallasz Athéné-díj:
Forgó Kata (5,0), Kurucz Írisz (4,8), Zsuga Szonja (5,0), Molnár Máté (5,0), Porfia Péter (4,7).

Halley-díjasok
Csernák Dorka (a javulás mértéke: 0,7), Bancsók Anna Zsófia (0,6), Baticz Luca (0,3), Csepcsányi Kiara Jázmin (0,3), Somhegyi Adrienn Fruzsina (0,7), Szentesi Dóra Kata (0,8), Cserjés Bendegúz Balázs (0,4), Chrudimák Vince Sándor (0,4), Csizmadia Anett (0,4), Lászlóffy Botond Balázs (0,5).

Példát mutatnak
A hallgatóság
Ünnepi pillanat a Himnusszal
Öröm a köbön

A Hartyán Általános Iskola díjazottjai

Pallasz Athéné-díjasok
Abonyi Bence (5,0) Boda Csilla Noémi (4,8), Váci Ervin Dániel (4,8), Kocsis Adrienn Anna (5,0), Somogyi Lívia (5,0), Pataki Nóra Zita (4,9), Tardi Léna (5,0).

Halley-díjasok
Sipos Zalán (0,5 javulás), Hergyó Alex Kevin (0,8), Sárközi Dzsúlió (0,7), Nagy Fanni Panna (0,5), Pájer András Zoltán (0,3), Wimmer Olivér Ákos (0,5).

A Károly Róbert Általános Iskola díjazottjai

Pallasz Athéné-díjasok
Paksy Boglárka Anna (5,0), Farkas Attila Mátyás (5,0), Páll Réka Mária (5,0).

A Kolozsvár Utcai Általános Iskola díjazottjai

Pallasz Athéné-díjasok
Koller Tamás Ádám (5,0), Matusek Zsófia (5,0), Kiss Gréta Lívia (4,9) Kiss Dániel Kornél (4,8).

Halley-díj
Gál Bianka Anna (0,5 javulás), Abou-Maroun Antoinette (1,2), Dávid Kornél (0,4), Imre Laura Bianka (0,5), Sille Bianka (0,3), Szvet Zita (0,5).

A Kontyfa Általános Iskola és Gimnázium díjazottjai

Pallasz Athéné-díjasok
Kereskényi Anna Rita (5,0), Jágli Miléna (5,0), Tatár Anna Viktória (4,8).

Halley-díjasok
Beca Szófia Szintia (0,3 javulás), Dancs Jázmin Napsugár (0,3), Béres Boglárka Fruzsina (0,8) Botos Kevin (0,3), Gelányi Gergely Géza (0,4), Lakatos Gusztáv Márk (0,5), Mittler Ádám (0,6), Rafael Tifani Stella (0,5), Ambrus Barnabás (0,5), Jász József Pál (0,5), Kiss Virág (0,6), Kovács Míra Csenge (0,5), Kulcsár András (0,6), Lakatos Klaudia (0,5), Sprincsics Izabella Judit (0,3), Andor Balázs Raymond (0,7), Kiss Evelin (0,5), Lajhó Sándor (0,3).

A Kossuth Lajos Általános Iskola díjazottjai
Pallasz Athéné-díjasok
Balog Bettina Titanilla (5,0), Bazsó Anna (4,9), Láng Réka (5,0), Borku Petra (4,9), Pócsai Fanni (5,0), Pánovics Vivien (5,0).
Halley-díjasok
Semsei Kleopátra Krisztina (0,3 javulás), Kovács Dávid (0,4),

A László Gyula Gimnázium és Általános Iskola díjazottjai
Pallasz Athéné-díjasok
Kondor Luca Zsófia (5,0), Major Dóra (5,0), Ibrányi Zita (5,0), Batki Veronika (5,0), Kiss Botond (5,0), Csapkó Petra Kinga (5,0), Krisfalusi Emma (5,0), Kiss Gergő (5,0), Dienes Ervin Fotisz (4,9), András Ádám (4,9), Kertész Dániel Tamás (5,0).
Halley-díjasok
Barbarics Noémi (0,3 jav.), Hoang Tien Dat (0,3), Tóth-Berencsi Anna (0,6), Abay Dániel (0,4), Mészáros Enikő Olimpia (0,5).

A Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium díjazottjai
Pallasz Athéné-díjasok
Nagy Lilla Csinszka (5,0), Krakomperger Ádám (5,0), Fodor Kristóf Béla (4,9, Takács Tamara (4,8), Farkas Petra Andrea (4,8), Bauman Bernadett (4,7).

A Pestújhelyi Általános Iskola díjazottjai
Pallasz Athéné-díjasok
Huszár Bianka (5,0), Borbély Borostyán (4,8), László Domonkos (4,9).
Halley-díj:
Bakó Tímea (0,4 jav.), Balázs Kármen (0,4), Ötvös Péter (0,4), Seregi Zsófia (0,7), Bezeczki Richárd (0,5), Dulai Karolina (0,6).

A Szent Korona Általános Iskola díjazottjai
Pallasz Athéné-díjasok
Dömsödi Benett Dominik (5,0), Horváth Levente (4,9),

Halley-díj
Molnár Jázmin Melinda (0,4 jav.)

Minden diáknak, szülőnek és nevelőnek gratulálunk! (PP, Periszkóp Palotán, 2022. november 4. Rab László – Képek: Nagy Botond/Csokonai Nonprofit Kft.)

Leave A Comment

You must be logged in to post a comment.