A Kétarcú január Hossein Amini, a korábban inkább forgatókönyvíró ként számon tartott iráni származású rendező első nagyjátékfilmje. A film forgatókönyvét szintén ő írta Patrica Highsmith azonos című, ötven évvel ezelőtt született regénye alapján. Patrica Highsmith igazi, régi vágású krimiíró, akinek nem egy művét láthattuk már a filmvásznon: az ő regényéből készült például az Idegenek a vonaton Alfred Hitchcock rendezésében.
A ’60-as években játszódó történet egzotikus, álomnyaralást idéző helyszíneken kalauzolja végig a nézőt, hogy már önmagában ezért érdemes a filmet végignézni. A történet szerint egy jól szituált amerikai férfi, Chester (Viggo Mortensen) nálánál fiatalabb, csinos feleségével, Colette-tel (Kirsten Dunst) látogatja végig Görögország nevezetességeit. Megismerkednek egy fiatal, kissé bohém, szintén amerikai idegenvezetővel, Rydellel (Oscar Isaac), akit Chester az apjára emlékeztet, Colette pedig lenyűgöz. Hamarosan megjelenik egy – az idilli környezetbe kevéssé illő – magándetektív, aki arra igyekszik rábírni Chestert, hogy szolgáltassa vissza az ügyfeleitől kicsalt pénzt. Mindeközben alakul a szerelmi háromszög, majd teljesen összekuszálódnak a szálak.
A jól felépített krimin túlmenően van a történetnek egy másik, nem krimirajongók számára is érdekes szála. Végigkövethetjük, hogyan lesz valakiből bűnöző. Hogyan indul el valaki a pénzszerzés iránti vágy vezérelte egyszerű kis stikliktől, és hogyan csúszik – sokszor a véletlenek közjátéka folytán is – egyre lejjebb, míg végül, eredeti szándékától függetlenül, olyasmit követ el, ami már jóvátehetetlen.
Comments are closed.