Három önkormányzati képviselő tartott sajtótájékoztatót február 14-én reggel a Rákospalota-Kertváros vasútállomáson. Lukács Gergely az 1-es, Bodó Miklós a 3-as, Farkas Edit pedig az 5-ös számú választókörzet polgárainak nevében emelt szót az agglomerációs vasútvonalak fejlesztésének leállítása ügyében.
„A 71-es számú (váci) vasútvonal fejlesztése már engedélyezési fázisban volt, amikor forráshiányra hivatkozva jegelte a kormány”
– mondta Lukács Gergely. „Ez természetesen sújtja a körzetemet. de még inkább sújtani fogja az a rendelkezés, hogy ha meglesz a forrás a fejlesztésekre, akkor a tervek alapján a 70-es és 71-es vasútvonal összekötésére a Sín utcától kezdve egészen a Csomád utca-Kovácsi Kálmán tér vonalig egy vasúti felüljáró épül majd, amely nemcsak, hogy nem illik bele a városképbe, de jelentős mértékben rontani fogja az itt élők életminőségét is. Éppen ezért az önkormányzat egy közigazgatási eljárást kezdeményez annak érdekében, hogy az itt élők véleményének figyelmen kívül hagyásával ne valósulhasson meg ez a terv.”
Bodó Miklós elmondta, a 3-as számú választókörzetben nincsen vasúti megálló, és átjáró is mindössze egy akad, az újpesti felüljáró, amely a nagy forgalom ellenére is viszonylag jó állapotban van. Ugyanakkor az elővárosi vasútvonal az ő körzetét is érinti, és a vasútvonal fejlesztésének leállítását az ott élő polgárok is megérzik. Nem csökken majd ugyanis a zajhatás, és továbbra is rendkívül szemetes marad majd a terület.
Farkas Edit, az 5-ös számú körzet lakóinak nevében az Istvántelek vasútállomás peronjainak megközelíthetetlensége miatt emelt szót. Mint mondta, az ottani áldatlan állapotok nemcsak a rákospalotai embereket, hanem az Újpesten élőket is sújtják.
„A peronokat eredetileg két gyalogosfelüljárón lehetett megközelíteni: a Wysocki utcain, mely nem akadálymentesített, illetve a Dugonics utcain, melynek az alját nemes egyszerűséggel elbontotta a MÁV, így az emberek a kerítést kivágva, a síneken botladozva közelítik meg a peronokat. Ez 2023-ban nem fordulhatna elő. Igaz, az istvántelki állomás és környéke még ma is az 50-es évek állapotát tükrözi. Hiába épített az önkormányzat a Dugonics utcai felőli oldalon egy pásztázó kamrával ellátott 34 beállásos P+R parkolót, ezen a helyzeten nem tudott javítani. Ezért bejelenteném, hogy a körzetem lakóival közösen aláírásgyűjtésbe kezdtünk annak érdekében, hogy a vasúti peronok megközelíthetősége végre XXI. századi színvonalú legyen.”
KÉP: Csokonai15
Comments are closed.