Új, egységes arculatot kapnak a fővárosi önkormányzat szervezetei és cégei – jelentette be a Budapesti Városarculati (BV) Nonprofit Kft. ügyvezetője szeptember 19-én a fővárosban.
A BV és a Kreatív Magazin által kiírt nyílt tenderre 40 pályázat érkezett, ezek közül a szakemberekből álló zsűri a győri Elevate Strategy and Design. Kft. pályázatát ítélte a legjobbnak – közölte Faix Csaba.
50 olyan cég és szervezet van, amely a fővároshoz köthető, azonban a most használt logóikon semmi nem utal arra, hogy egy szolgáltató hálóhoz tartoznak. Ezért döntöttek arról, hogy a főváros 2016-ban megfogalmazott arculati elemeit továbbfejlesztik az egységesítés érdekében.
Az új arculat alapja egy kör alakú úgynevezett grindháló, amelyre a különböző cégek tevékenységét egyénileg megjelenítő elemek illeszthetők. A cél az volt, hogy a főváros filozófiája, vagyis a sokszínűség, a fenntarthatóság és az élhetőség is visszaköszönjön a logókról.
Faix Csab felhívta a figyelmet arra, hogy az egységes arculat versenyelőnyt is jelent. Ugyanis nagy a verseny a turistákért és a rendezvényekért az európai városok között, és például Prága, Pozsony és Bécs már rendelkezik saját egységes dizájnnal. Továbbá az egységesítés hatékony is, mert a fővárosi cégek és szervezetek ezáltal megspórolják az önálló brandépítés tetemes költségét. Az arculatváltás nem máról holnapra megy végbe, az egy éveken át tartó folyamat lehet – fűzte hozzá Faix Csaba.
Comments are closed.