Két éve alaposan átalakult a Polgármesteri Kabinet, amely új összetételben, többek között azzal a korábbi gyakorlattal is szakított, hogy ajándék címen különböző borkereskedésekből, ad hoc módon szerezte be a minőségi borokat. Ez ugyanis meglepően sok pénzt emésztett fel.
– Felülvizsgáltuk a korábbi gyakorlatot – mondta Beke Károly, a Polgármesteri Kabinet Stratégiai és Tájékoztatási Csoportjának vezetője –, és úgy ítéltük meg, hogy felesleges az ilyen mértékű pénzköltés, ráadásul az így adott ajándékok is személytelenek, semmi kapcsolatuk sincsen a kerülettel. Ehelyett azt a koncepciót tűztük ki, hogy megpróbálunk egy-egy olyan fiatal, innovatív borászt keresni az országban, aki biztosítaná a kerület borát. Ezt az elképzelést Cserdiné Németh Angéla polgármester is támogatta.
Az ötlet nem újszerű, más településeken is előfordul, hogy címkézett borokat adnak ajándékba. Debrecenben például komoly szakmai versenyt rendeznek az ország borászainak, melynek győztese a presztízsen kívül a város bora címet is viselheti. A XV. kerület környékén nem találhatók szőlőhegyek, ezért a kabinet munkatársainak messzebbre kellett utazniuk, hogy jó bort találjanak.
– Magyarország 22 történelmi borvidékből áll, ezek mindegyikén található olyan borász, akivel szívesen kapcsolatba kerülnénk. Ezért az alapkoncepciónk az, hogy az évek során körbejárjuk ezeket a régiókat, mindenhol megkeressük a számunkra szimpatikus borászatot, így nagyjából egy-két évente meg tudjuk majd újítani a reprezentációs kínálatunkat.
A kabinet első útja 2018-ban Mátraaljára, a Mátrai borvidékre vezetett, ahol rövid keresgélés után Gyöngyössolymoson rá is bukkantak a Nyilas Pincészetre. Ez egy háromgenerációs családi vállalkozás, melyben a nőknek meglepően nagy szerepük van.
– Magáért beszél, hogy a pincészetnek korábban még Szász Endre is készített címkéket, illetve, hogy az egyik legelismertebb fiatal, Babiczki László a főborászuk – mondta Beke Károly.
Így történt, hogy az első XV. kerületi borokat – egy fehér Irsai Olivért, egy Cabernet Sauvignon rozét és egy vörös Cabernet Sauvignont – a Nyilas Pincészet készítette el. Egészen pontosan 800 palackot, amelyeket a kerület új, modern és lendületes logójával is elláttak. Ez a 800 palack, köszönhetően annak, hogy közvetlenül a termelőtől vásárolták, mindössze a töredékébe került annak az összegnek, amelyet az önkormányzat korábban hasonló célokra elköltött. A 800 palack nagyjából két évig tart még, így szép lassan az a feladat vár a kabinet munkatársaira, hogy egy újabb borvidéken egy újabb pincét találjanak, amely hasonlóképpen telitalálat lehet majd, mint amilyen „pontos célzás” volt a Nyilas Pincészet kiválasztása.
Comments are closed.