A címben szereplő kérdésünkre a válasz: motorosoknak mindenképpen, sőt nekik – időjárástól függetlenül, azaz a legnagyobb melegben is – zárt öltözetet kell viselniük, azaz a sisakon kívül magas szárú csizmát és kesztyűt is.
– Bár sokan hiszik az ellenkezőjét, a segédmotoros kerékpárral – azaz 50 köbcentinél kisebb hengerűrtartalmú, 4 kW-nál kisebb teljesítményű, 2, 3 vagy 4 kerekű járművel – közlekedőknek szintén kötelező a bukósisak viselése. Sőt nem elég, ha azt a fejünkre tesszük, rögzíteni is kell – tudtuk meg Czebe Sándortól, a Safedrive Kft. vezetésbiztonsági trénerétől. A szakember hozzátette: a KRESZ előírása értelmében ugyanis a zárt utastérrel (vezetőtérrel) nem rendelkező motorkerékpáron és segédmotoros kerékpáron utazó személynek becsatolt motorkerékpár-bukósisakot kell viselni. Ez utóbbi kitétel azt is jelenti, hogy a sí- vagy kerékpársisak nem felel meg a célnak.
Most nézzük, mi a helyzet az egyre népszerűbb elektromos kerékpárokkal. Kiderült, ha a bennük levő motor teljesítménye meghaladja a 300 wattot, már segédmotoros kerékpárnak minősülnek, így használatuk engedélyhez és bukósisak viseléséhez kötött. Ha viszont a kerékpárt a vezető saját erejével vagy a kerékpárra szerelt, legfeljebb 300 watt teljesítményű motorral hajtja, nem kötelező a bukósisak. – Ezzel együtt ebben az esetben is, csakúgy, mint a közúton való biciklizésnél, saját jól felfogott érdekünk, hogy viseljük a fejünket védő eszközt – hívja fel a figyelmet a szakember.
Comments are closed.