Létezik egy tanulást segítő motivációs módszer, amely hasonlóan működik a számítógépes játékokhoz, és nagy sikere van a gyerekek és tanáraik körében is. Székely Dániel pedagógust, a BeeTheBest ingyenes alkalmazás fejlesztőjét kérdeztük a módszerről.
– Honnan jött az ötlete az online játékos tanulási módszer kifejlesztéséhez?
– Az ötlet maga Prievara Tibor tanártól származik, tőle hallottam először a pontozásalapú értékelésről pár évvel ezelőtt. Ennek az a lényege, hogy a diákok tanuláshoz köthető tevékenységekért pontokat kaphatnak. Így a befektetett munka egyből látszik és motiválja a tanulást, hiszen mindenki olyan feladatokat végezhet, amiket saját maga választ. Ehhez a módszerhez fejlesztettünk ki egy tanárok számára könnyen használható online felületet, ahol a diákok pontjai ranglistán jelennek meg, itt követhetik nyomon, hogy épp hol állnak.
– Még tesztüzemben működik a BeeTheBest honlap. Hány felhasználója van a tanárok és a diákok között?
– Több mint ezernyolcszáz tanár aktiválta fiókját, és több mint tizenhatezer diákot vittek fel a rendszerbe. Általános iskolától egészen egyetemig használják nagy lelkesedéssel a pedagógusok.
– Az eddigi visszajelzések alapján sikeres a felhasználók között?
– Igen, hisz azt tudni kell, hogy azok a pedagógusok, akik hajlandóak a szemléletváltásra, és fejlesztik önmagukat is, nagyon tudnak örülni olyan módszereknek, eszközöknek, amelyek valóban hatékonyabbá tudják tenni a pedagógiai munkát. Ehhez remek lehetőséget kínál a BeeTheBest, és van is egy aktív, lassan négyszáz főt számláló Facebook-csoportunk is, ahol a tapasztalatokat megosztják egymással. A pontok adminisztrálása pedig napi szinten nem jelent többet öt percnél.
– Mik a jövőbeli terveik?
– Szeretnénk megmaradni az erős pedagógiai alapokon, és úgy továbbfejleszteni az alkalmazást, hogy a legégetőbb oktatási problémák megoldásához segítséget nyújtson.
Comments are closed.