„Hatvannyolc kilométeres sebességgel mértek be a rendőrök az M3-as bevezetőjén – hívott fel egy olvasónk –, ahol gyakorlatilag a Kacsóh Pongrác felüljáróig 80 kilométeres a megengedett sebesség, kivétel persze a Szerencs utcai átjáró. Mindenki tudja, hogy ebben a kereszteződésben VÉDA kamerát raktak ki. Ám mobilmérést is végeznek itt az első felüljáróról, így azt is megbüntethetik, aki a kereszteződés után rálép a gázpedálra, hogy ismét felgyorsuljon 80-ra, s mondjuk a feloldó tábla előtt öt méterrel már 68-nál tart. Ez azért már nonszensz.”
Az említett eset nem egyedüli, sokan vannak, akik az utóbbi időben több tízezer forintot fizettek, mert ennél a csomópontnál a megengedettnél gyorsabban hajtottak. A rendőrség szerint azonban még mindig nem elegen, legalábbis ahhoz, hogy ne forduljanak elő sebességtúllépésből keletkező balesetek. Igaz, ami igaz, az M3-as autópályán, de annál alacsonyabb rendű utakon is, mint a Szentmihályi úton vagy a Régi Fóti úton, gyakran találkozhatunk olyan autóvezetővel, aki fittyet hány a sebességhatárra. Ilyenkor előszeretettel mondjuk, „Bárcsak megbüntetnék!”
A két példa persze a két véglet, a közlekedési morál helyzete ennél sokkal árnyaltabb téma. Megpróbáltunk utánajárni, hogy mégis mi a helyzet a kerületben. A BRFK Sajtóosztályától megkérdeztük többek között, milyen sűrűn végeznek sebességméréseket a kerületben, mi alapján választják ki a mérések helyszíneit, és hogy a lakosság ebbe beleszólhat-e. A téma kényességét jelzi, hogy meglehetősen szűkszavú választ kaptunk a kérdéseinkre:
„A Budapesti Rendőr-főkapitányság állománya heti rendszerességgel végez sebességellenőrzést – többek között – a XV. kerület területén a rendőrség honlapján is hozzáférhető havi sebesség-ellenőrzési terv alapján.
A mérési helyszínek kiválasztása komplex döntéshozatali folyamat eredményeként, több tényezőt – köztük a lakossági bejelentéseket is – figyelembe véve történik meg. Szabályszegés esetén helyszí ni intézkedés keretei között, illetve hatósági eljárás során kerül sor azok szankcionálására.”
Comments are closed.