Százötven éves a budapesti kötött pályás közlekedés, az első lóvasút 1866. július 30-án indult el. Az évforduló alkalmából a BKV villamosfelvonulást rendezett a nagykörúton.
A BKV közleménye szerint a pesti utcán 1866. augusztus 1-jével megjelenő lóvasút jelképezte a továbblépést, a budapesti vonal Európában a nyolcadik volt. Az első napi bevétel 130 forint volt, a Kálvin tér-Újpest vonalon az első osztály menetdíját 20, a másodosztályét 15, a harmadosztályét 10 krajcárban határozták meg.
A legrégebbi városi tömegközlekedési eszközhöz, az omnibuszhoz képest megbízhatóbb volt, és több utast tudott szállítani. A viszonylatokat a kocsikra kitűzött zászlókkal jelezték, például a kőbányai viszonylatot a fehér-piros zászlóról lehetett felismerni.
Comments are closed.