Biztos, hogy sokan emlékeznek még a ’60-as, ’70-es évek szlogenjére: „Feketéje nem lesz gyönge: Omnia a kávék gyöngye!” Kevesen tudják, de a kávénak van kerületi kötődése.
A történet, melyet nyugodtan nevezhetünk sikertörténetnek is, 1968 májusában kezdődött. Az Élelmiszer- és Vegyicikkeket Csomagoló (későbbi Compack) Vállalat, az ÉVCSV ekkor hozta forgalomba saját pörkölésű kávéját, az Omniát, amely abban az időben valódi szenzáció volt. A kávéfogyasztás a szocializmus alatt a mainál is erőteljesebb volt, és abban az időben csak egyféle kávét gyártottak (igaz, abból első-, másod- és harmadosztályút is).
Választani tehát csak annyit lehetett, hogy pörkölten vették a boltban a kávét (ez így drágább volt), vagy otthon pörkölték tepsiben vagy a sütőben. Ebben a helyzetben egy új márka, valódi versenytárs megjelenése valóságos forradalmi eseménynek számított – írja a www.omnia.hu. Ráadásul az Omnia már születésekor is elegáns csomagolású és finom (minőségi) kávé volt. Nevét az „Amor vincit Omnia” latin kifejezés ihlette, melynek jelentése: „A szerelem mindent legyőz”.
Ha nem is a szerelem, de a jó kávé szeretete valóban mindent (latinul omnia) képes volt legyőzni. Többek között az elmúlt fél évszázadot is. Ma már nem olvasható a presszókban a ’70-es, ’80-as években gyakran látott felirat, hogy „Csak Omniát főzünk!”, de így is sokan vannak, akik mind a mai napig kedvenc magyar kávéjukra esküsznek. További részletek az Életképek 12. számában olvashatók.
Comments are closed.