Budapest egyik legelavultabb állomása újul meg – ezt Vitézy Dávid közölte Facebook-bejegyzésében. A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint az állomás szűk, nem akadálymentes, emellett hiányoznak a perontetők is.
Vitézy bejegyzésében azt írta: a szűk peronok helyett tágas és akadálymentesített peronokat alakítanak ki, amelyeket akadálymentesen lehet megközelíteni. Megmarad és megújul a történeti állomásépület. A peronokat áthelyezik, de lesz kijáratuk a mai állomásépület irányába.
A tervek szerint a peronok déli végénél gyalogos és biciklisaluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
A vezérigazgató azt írta: három építészirodától kértek javaslatokat az állomás kialakítására. Az elkészült tervekről már a XV. és a IV. kerület pőépítészeivel , valamint a Főváros szakmai stábjával is egyeztettek. Vitézy Dávid szerint mindenképpen épülnek B+R biciklitárolók és szeretnének P+R parkolókat is kialakítani. Közlése szerint azonban erről még nem tudtak megállapodni az érintett önkormányzatokkal.
A tervek szerint a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában rögzített cél, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése után.
A vezérigazgató azzal zárta bejegyzését, hogy várják a véleményeket a tervekről.
Comments are closed.