Mi történik, ha Mumbai-ban rossz címre érkezik egy ételes doboz? A szakemberek állítják, ennek a valószínűsége, a kódrendszer aprólékos kidolgozottsága miatt, nagyon kicsi. Az indiai városban ötezer, többségében analfabéta ételhordó (dabbawallah) dolgozik, akik évtizedek alatt tökéletesített szisztéma alapján végzik munkájukat.
A valóságtól azonban elrugaszkodott Ritesh Batra indiai filmrendező, és az Ezerízű szerelem (The Lunchbox) című filmjének történetében az egyik dobozt rossz címre viszik ki. Az eltévedt ételhordó a nyugdíjba készülő, özvegy könyvelő asztalán köt ki, aki levelezésbe kezd a jó ízű falatok ismeretlen készítőjével. A levélváltások nyomán románc alakul ki közte és a boldogtalan házasságban élő Ila között. Amikor pedig bebizonyosodik Ila férjének hűtlensége, az asszony elszánja magát a nagy találkozásra.
A film forgatókönyve jól felépített és logikus, amelyhez társul a remek operatőri munka, valamint a jó vágás. A színészek játéka pedig kiegyensúlyozott és szórakoztató. A könyvelőt, Saajan Fernandezt alakító Irrfan Khan pontosan annyit hoz ki a mogorvára írt szerepéből amennyit kell. Az Ila-t megformáló Nimrat Kaur pedig érzékletesen mutatja be, hogyan omlik össze csendben a házassága, az élete, és miként ad neki erőt az új szerelem.
Ezzel együtt nem dráma, hanem humorral átszőtt, fordulatos, helyenként szomorkás szerelmi történet bontakozik ki a néző szeme előtt. Olyan, aminek a végén drukkolunk a főhősöknek, hogy a dobozba zárt levelezésből valós románcba csapjon át történetük.
Comments are closed.