(Az alábbi írás Szakács Brigitta tanuló tollából született. Minimális változtatásokkal közöljük a dolgozatát. Köszönjük a szerzőnek, hogy megosztotta velünk az élményét!)
Történelemverseny tartottak a Neptun Általános Iskolában április 29-én, ahol a 13-14 éves gyerekek mérték össze a tudásukat iskolánként, négyes csoportokban. Nagyon felkészültek és elszántak voltak, de arra biztosan nem számítottak, hogy nem hagyományos verseny lesz. Általában az ilyen versenyek annyiból állnak, hogy a csapatok leülnek az asztalokhoz, megkapják a feladatlapokat, miután pedig végeztek és a zsűri értékelte őket, kihirdetik az eredményt.
Itt viszont más volt a helyzet. A gyerekek épp, hogy leültek, és az iskola igazgatónője, valamint a zsűri köszöntötte őket, a versenyt szervező történelem szakos tanár, Varga Viktor tanár úr máris felállította őket. Az első feladathoz ugyanis nem az elméletre, hanem a gyakorlatiasságra volt szükség. A tanár úr és segítői olyan akadálypályát építettek az iskola udvarán, amely a verseny témáját, az I. világháborút idézte.
Másztak padok közé kifeszített háló alatt, lajhár módra lógtak a köteleken, és még „gránátot” is hajítottak. Az időjárás is kedvező volt. J Az összes versenyző esőben csinálhatta végig az akadálypályát, amely csak még élethűbbé tette a versenyt. Ugyanis köztudott, hogy régen a katonáknak gyakran kellett megbirkózniuk az esővel is, mikor a lövészárkokban tartózkodtak.
Ez volt az egyetlen különös, nem várt feladat, de a verseny további része is tartogatott meglepetéseket. A második feladat egy activity volt, természetesen háborús fogalmakat kellett elmutogatni vagy lerajzolni. Voltak nehezek is véleményem szerint, de a gyerekek többségének meg sem kottyantak.
A feladatlapok sem maradhattak el. Mint az előző feladatokat, ezeket is a legjobb tudásuk szerint igyekeztek megoldani a csapatok. Míg a csapatok a feladatlapokat oldották meg, a csapat egyik tagja mutatta be a magukkal hozott, első világháborúval kapcsolatos, plakátjukat és emléktárgyukat. Eleinte még eléggé nehézkesen ment, de a vége felé egyre bátrabbak lettek. Nagyon sok érdekes tárgyat hoztak a csapatok: harci sisak, tábori levelezőlap, a fronton faragott tárgyak, emlékkönyvek stb.
A sok feladat közül kiemelném azt, mikor híres történelmi személyek képeit torzították el, és ki kellett találniuk, hogy ki van a képen. Ha nem is találták el, egy-két képen biztosan jót mulattak.
Az eredményhirdetésnél a jó matekosokat biztosan nem lepte meg a végeredmény, mivel a verseny közben egy jól látható táblán vezették a pontokat. Öt iskola csapata vett részt a versenyen és három helyezettet hirdettek, így az utolsóknak már nem volt olyan jó a verseny vége. Az viszont biztosan enyhített a lelkükön, hogy nem utolsóknak, hanem holtversenyben negyedik helyezetteknek nevezték őket. A győztesekről pedig mit lehet mondani? Odavoltak örömükben.
A versenyt a tanár úr zárta azzal, hogy megköszönte a részvételt, és remélte, hogy az eredménytől függetlenül mindenki jól szórakozott. Végül köszönetet mondott a piros Neptun-pólós segítőinek, akik végig ott voltak, és segítettek a verseny lebonyolításában.
Véleményem szerint, ha mindent összegzünk, ez egy jól kidolgozott, és a gyakorlati feladatok miatt egészen biztosan nem hétköznapi verseny volt.
Szakács Brigitta
8.b osztályos tanuló
Neptun Általános Iskola
A verseny végeredménye:
- helyezett: Károly Róbert Általános Iskola; felkészítő: Farkas Margit. A csapat tagjai: Balásfalvi Zoltán; Fábián Dávid; Győrfi Dávid; Lukács Norbert.
- helyezett: Pestújhelyi Általános Iskola, felkészítő: Lengyelné Rendes Ildikó
- helyezett: László Gyula Ált. Isk. és Gimn.; felkészítő: Parlagi Márton.
A Neptun Iskola diákjai nem indultak a versenyen, mivel Varga Viktor, az iskola tanára állította össze a feladatokat.
Comments are closed.