A gépjármű sérülésével járó balesetek mintegy 40 százaléka parkolás vagy manőverezés közben következik be – derül ki az egyik legnagyobb hazai biztosítótársaság felméréséből.
Tízből nyolc esetben a parkolóhelyről való kiálláskor fordul elő a koccanás, míg beálláskor csupán 16 százalék. A parkolási és manőverezési balesetek gyakorisága mintegy 30 százalékkal nőtt az elmúlt 10 évben. A felmérés szerint ennek oka, hogy az elmúlt évtizedek során egyre szélesebbé és hosszabbá váltak az autók, miközben a parkolóhelyek mérete nem nőtt. Emellett a gépjárművek felépítésének és kialakításának változása miatt jelentősen szűkült a járművezető látótere, különösen a hátsó és az oldalsó ablakok esetében.
– Mit tehetünk, hogy elkerüljük a parkolási baleseteket? – kérdeztük Czebe Sándort, a Safedrive Kft. közlekedésbiztonsági trénerét.
– Mindig olyan parkolóhelyet válasszunk, ahová könnyen és biztonságosan be tudunk parkolni. Aki bizonytalan, gyakorolja a parkolást, amíg nyugodtan és biztonságosan be nem tud állni. Parkolóhely kiválasztásánál a hely méretén kívül vizsgáljuk meg, hogy van-e ott egyéb akadály (például mélyebb gödör, vascső, hibás csatornafedél vagy egy kivágott fatörzsmaradvány, amelyet a tükrökből nem tudunk észlelni). Mielőtt kiállnánk, mindig járjuk körbe a járművet. A parkolóhelyről való kiforduláskor használjuk a tükröt, még akkor is, ha biztosan nem érhetünk a másik járműhöz. A ki- és beállási manővert megfontoltan, lassan hajtsuk végre, soha ne mobiltelefonáljunk közben – sorolta a szakember.
Comments are closed.