Átlagos olvasási idő: 2 perc

A Csokonai Kulturális Központ és Kommunikációs Közhasznú Nonprofit Kft. negyedik éve irányítja, mozgatja a kerület kulturális életét, a televízión és újságon keresztül pedig a helyiek tájékoztatását szolgálja. Az eddigi útról, a további tervekről beszélgettünk Bátyai Edina ügyvezetővel. 

Bizonyára akadnak, akik nem tudják pontosan, mit is jelent a gyakorlatban, hogy egy szervezet nonprofit módon működik, ezért először erről kérdeztük Bátyai Edinát. Elmondta, hogy önkormányzati támogatásból működnek, illetve a támogatáson felül van még saját bevételük, pályázat útján nyert forrásuk. A lényeg, hogy a naptári év végére nem lehet profitja a kft.-nek. Minden bevételt vissza kell forgatnia az alaptevékenységbe, különféle kulturális rendezvényekbe, programokba, illetve a televízió és a TiZEN5 újság működtetésébe. Túlzás nélkül állítható, hogy a XV. kerület kulturális intézményeiben az általuk szervezett programok gazdag kínálatából válogathatnak az érdeklődők: a szakköri és egyéb foglalkozásoktól a koncerteken át a színházi előadásokig. Gyakorlatilag házhoz szállítják a szórakozás, a kikapcsolódás, a művelődés lehetőségét. 

A Csokonai Rendezvényházon kívül a tagintézmények is különféle programokkal csalogatják a közönséget. A Kikötő Ifjúsági Ház, az Újpalotai Közösségi és Civil Ház – ezen belül a kicsi gyerekek Kanga Klubja –, a Pestújhelyi Közösségi Ház és a Helytörténeti Gyűjtemény tartozik a kft.-hez. 

A családi programok a legvonzóbbak

Mivel a kerületben több mint 70 ezren élnek, nem lehet egyszerű minden korosztálynak, minden igénynek megfelelni. Hogyan oldják meg ezt? – kérdeztük az ügyvezetőt. „Igyekszünk tanulni a hibáinkból” – fogalmazott. Meghallgatja a régiek tapasztalatait, tanácsait. A kerületi nagy rendezvényeken rendszeresen végeznek felméréseket, megkérdezik a résztvevőket, mit tartanak jónak, mit hiányolnak, milyen ötleteik vannak. Május elsején, Újpalota Napján és a Nyári Játékokon is történt ilyen felmérés. A közvélemény-kutatások eredményét beépítik a munkájukba, a programok tervezésébe. Van képük arról, melyik korosztály milyen programokra vevő, honnan tájékozódik. Kiderült például, hogy a kerületiek számára a gyermek- és családi programok a legvonzóbbak. A megkérdezettek kétharmada nagyon elégedett a programkínálattal, a közreműködő a munkatársak segítőkészségét a döntő többség jelesre értékelte. A rendezvényekről a közösségi médiából és a TiZEN5 újságból értesülnek a legtöbben. 

Novemberben immár 29. alkalommal rendezték meg a kerület összművészeti fesztiválját, az ANNO-t. Míg tavaly a nőket állították a középpontba, idén fordult a kocka: a férfiakat vették górcső alá, a férfiszerepek sokoldalúságát igyekezve bemutatni. A vendégek és fellépők kiválasztásánál a szervezők közvélemény-kutatás eredményeit is figyelembe vették, így a színpadon olyan ismert művészek és személyiségek léptek fel, mint Mucsi Zoltán, Kamarás Iván, Beleznay Endre, valamint Balatoni József, közismert nevén Jocó bácsi. Miközben zajlott a fesztivál, az ügyvezető már a jövő feladataira és terveire készülhetett. Az idei fesztivál sikerei mellett már a következő év előkészületei is megkezdődtek.

Nehéz időszakra számít

Bátyai Edina elmondta, nehéz időszak jön. A szigorodó feltételek ellenére igyekszik biztos üzemmódban működtetni a kft.-t. Vonatkozik ez az állandó foglalkozásokra, a színházi előadásokra, a koncertekre, minden programra. Vezetőként azt szereti, ha előre alaposan megterveznek mindent: a fellépőket, a költségeket stb. Már most kész van a jövő évi nyári játékokig az összes programmal. A januári kultúra napi rendezvénytől kezdve, a május elsejei rendezvényen át Újpalota Napjáig. 

Nagy vívmánynak tartja, hogy online jegyértékesítésük is van. Az interneten kampányokat szerveznek bizonyos eseményeknek. A fiatalabb korosztály kiszolgálását célozzák az online tér használatával. 

Bátyai Edina nem győzte hangsúlyozni, mennyire fontos az időbeni tervezés, hogy előre tudja, minden egyes forintnak hol lesz a helye. 

Comments are closed.