Jó eséllyel most Baukó Attila, azaz Azahriah Magyarország legizgalmasabb jelensége: az előadó 21 évesen nemrég adott teltházas koncertet a Papp László Budapest Sportarénában (a miheztartás végett: itt lépett fel az AC/DC vagy a Rammstein is korábban), és a 14 ezres tömeg előtt adott koncert után külföldön is megpróbálkozik.
De ami sokkal izgalmasabb, hogy kiderült: Azahriah Újpalotán nőtt fel, a lakótelepről szerzett emlékei pedig több dalában is előkerülnek, és klipjeiben is feltűnik többször felismerhetően a környék.
Olyannyira, hogy legújabb, már milliós nézettségű dala saját bevallása szerint kifejezetten a telepről szól, bár sajnos nem a legvidámabb oldalát mutatja be a helyi hétköznapoknak:
„A régi telepi emlékeimről, élményeimről írtam ezt a dalt. A kilátástalanság a fő témája, amivel a csóróságba keveredett gyerekek nagy része már nagyon fiatalon szembesült. Nem romantizálom a hip-hopban elterjedt szóhasználattal élve teljes »gettóba« Újpalotát, a sulinkba is vegyes társadalmi státuszú családok gyerekei jártak. De a legtöbbjüknek már a születésükkor megpecsételődik a sorsa. A telepen ragadnak, bezárva örökké a panelházak rengetegébe.″
Azahriah-val egyébként a Partizán is interjúzott nemrég, többek közt a Toronyházban és a piacon vették fel a beszélgetést, ami azért szerencsére jóval többről szól, mint a kilátástalan hétköznapokról: benne van ugyanis annak az üzenete is, hogy itt egy fiatal srác, aki nehéz körülmények közt mindössze egy YouTube-csatorna segítségével tudott kitörni és akkora sikereket elérni, amiről a kereskedelmi tévék tehetségkutatós sztárjainak nagyrésze álmodni sem mer.
Abban a hip-hophoz közeli stílusban persze, amit Baukó Attila képvisel, nem annyira meglepő a nehéz fiatalság és a lakótelepi kötődés felidézése: elég csak a szomszédos Újpestről Curtisre gondolni, aki szintén fontosnak tartja a külvárosi romantikát, de persze az egész rapzene középpontjából sokáig azoknak a gettóknak a bemutatása állt, ahol az amerikai előadók nagyrésze felnőtt.
KÉP: Azahriah / Youtube
Comments are closed.