Elkezdték építeni Újpalota új vasúti megállóját, javában zajlanak a munkálatok. A napokban derült ki, hogy nagyjából öt éve folynak az egyeztetések. Amibe végül a kerületi önkormányzatot a MÁV a jelek szerint annyira azért nem avatta be. Ez is oka lehet annak, hogy a megállóhely létesítése úgy érte a helyieket, mint derült égből villámcsapás.
Hajdu László országgyűlési képviselő a városi tévé legutóbbi adásában arról számolt be, ő is csak arról értesült, hogy a körvasútsor és a Thököly út közötti részen építkezés zajlik. Ezzel kapcsolatban többen megkérdezték tőle, mi folyik ott. Aki szeretett volna valamit tudni, a MÁV honlapján volt kénytelen tájékozódni. Az állami vasúttársaság ott jelentette be, hogy az elővárosi vasút Óbuda és Ferencváros közti részét kötik össze a meglévő pályaszakaszok felhasználásával. E szakasz egyik megállója lesz az újpalotai.
Mit építenek? Egy körülbelül 260 millió forintos MÁV-költségből megvalósuló elővárosi vonalat alakítanak ki új megállókkal. A járatok a csúcsidőben félóránként járnak. – Ez a terv mintegy öt évre nyúlik vissza – mondta Hajdu László –, amikor a villamost a Keleti pályaudvartól a Szilas patakig szerettük volna kihozni. Megvolt akkor az elgondolás a Drégelyvár utcával kapcsolatban is, aluljárós rendszerrel, de az nem jött össze. Ha most ezt az új vasúti megállót üzembe helyezik, a hírek szerint augusztusban, akkor Újpalotáról vasúton el lehet jutni a Ferencváros túlsó feléig, át lehet közben szállni buszokra, villamosokra, ami gyorsítja a városba való bejutást. Mindez igaz Óbuda irányába is. Javulhat tehát a közlekedés, ami növeli az újpalotaiak esélyeit.
Ezzel együtt a lakossági egyeztetés elmaradt. Noha a MÁV a kezelésében lévő területen azt épít, amit akar, de hát itt mégiscsak emberek élnek. Az újpalotai vasúti megálló és a Drégelyvár utcai buszmegálló 350 méterre van egymástól. Erről is lehetett volna szót váltani. A másik, hogy a vonatok nem kifejezetten zajmentes pályán fognak futni, ebből még a lakóparkokkal beépített zuglói részen, ahol a járatok áthaladnak, gondok lehetnek. De a Szűcs István utca környékén lakókat sem kérdezte senki arról, hogy mit szólnak az elővárosi vasút fejlesztéséhez.
Sipos Gábor kerületi főépítész az önkormányzati oldalon arról beszélt, a körvasút az esztergomi vonalat kötné össze a XV. kerületen, Zuglón, Kőbányán és Ferencvároson keresztül a kunszentmiklósi vonallal. A főépítész szerint voltak egyeztetések, azok hol meglódultak, hol megakadtak, de egyértelmű volt, hogy a MÁV illetékeseiben megvan a szándék a fejlesztésre. A projekt jó ideje állt, ezért volt olyan váratlan a bejelentés. Arról már senki sem kapott tájékoztatást (a MÁV-on kívül), hogy a tervezett Újpalota vasúti megállóhely létesítésére 2019 decemberében kiadta az engedélyt az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A másik kerületi megállóhely, Pestújhely, a Kolozsvár utcai piacnál létesül, de a kivitelezés részletei nem ismertek. (PP, Rab László – fotók: Varga Gábor Vargosz/XVMédia/MÁV-telep-Facebook-oldala)
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.
4 hozzászólás
Február 20 csütörtök 17,30 lakosság számára nyilvános fogadóórát tartunk Cserdiné Németh Angéla polgármester asszony, Hajdu László o. gy. képviselő,Király Csaba és Gyurkó Dániel illetékes önkormányzati képviselők, itt szóba kerül a Körvasút sor – Thököly út megálló építkezés és az elővárosi vonat lakossági fogadtatása. HELYSZÍN: a Kolozsvár u. Általános Iskola fsz. étkezde. Várjuk az érdeklődő kerületi polgárokat.
Azt azért tudjuk,hogy a megálló Pestújhelyen van.Ugye?
Az utolsó, napfényes fotó a közelgő Gigant mozdonnyal a MÁV-telep Facebook oldalán jelent meg. Kérlek említsétek meg a végén a nevek között. Köszi!
Igazából, mint megtudtam, az egész még Zuglóhoz tartozik, mivel a két kerület határa az úttest vonalában van.