Az újpalotai kötődésű ifjabb Tóth Ferenc az egyik légitársaság oktató kapitánya, az Airbus 320-as típusán tanítja a pilótajelölteket. Az Újpalotán felnőtt kapitány emellett tapasztalt műrepülő is, aki rendszeres résztvevője a világversenyeknek.
Középiskolás voltam, amikor a Farkashegyi repülőtéren elkezdtem vitorlázórepülni. A tanulmányaim befejezése után, a munka mellett is sokat repültem, és egyre inkább azt éreztem, ezt kellene csinálnom. 1997-től már motoros repülőgépet vezettem, és 2001-től végre a hivatásommá vált a hobbim, egy repülőiskolában oktató pilótaként kezdtem el dolgozni.
Ifjabb Tóth Ferenc szerette volna összemérni tudását más pilótákkal, és elkezdett versenyezni.
Először 1993-ban neveztem be vitorlázó távrepülő versenyre. Itt még nem az extrém figurák bemutatása volt a cél, hanem hogy ki tudja az adott távolságot a leghamarabb megtenni. Ebben a sportban is szép eredményeket értem el, de az igazi sikert a műrepülés hozta meg. Elvégeztem 1995-ben a műrepülő-kiképzést, és ’96-ban indultam az első versenyen. Az elmúlt 17 évben több mint 36 érmet, köztük több aranyat szereztem a világ- és Európa-bajnokságokon.
Ifjabb Tóth Ferenc 1998-ban szerezte Magyarország első vitorlázó műrepülő érmét, 2000-ben már Európa-bajnok, 2003-ban pedig világbajnok lett. Mostanra nyolcszoros Európa-, és hatszoros világbajnok, és elmondhatja magáról, hogy ő az egyetlen magyar műrepülő-pilóta, aki egyéni összetettben is világ- és Európa-bajnok tudott lenni.
Comments are closed.