Az autó fogyasztása alapvetően rajtunk, sofőrökön múlik. Takarékos vezetési stílussal ugyanis 10-20 százalékkal tudjuk csökkenteni a fogyasztást – hangsúlyozza Hernádi Zsuzsa, a Safedrive Kft. ügyvezetője.
Akármilyen hideg is van, a motor percekig tartó bemelegítését felejtsük el. Ha ugyanis álló helyzetben járatjuk a motort, nemcsak az üzemanyagot pocsékoljuk, de a motornak sem teszünk vele jót.
Ugyanezért, ha 20 másodpercnél hosszabb megállásra kell számítanunk egy lámpánál – ez főként HÉV- vagy vasúti átjáróknál fordul elő –, érdemes leállítani az autót.
Indulásnál dinamikusan, azaz fél, háromnegyed gázzal érjük el a kívánt tempót, és csak akkor váltsunk magasabb sebességfokozatba, ha abban is kellő ereje lesz a motornak. A benzines motorok 2000-3000/perc, a dízelek 1500-2500/perc fordulatszámú tartományban működnek a legtakarékosabban. Fontos az is, hogy mindig a lehető legmagasabb sebességfokozatban haladjunk, ez városban a legtöbb autónál az ötödik sebességet jelenti.
Ha fékezésnél kinyomjuk a kuplungot, vagy üresbe tesszük a váltót, nemcsak veszélyes helyzetet teremtünk, hiszen ilyen esetekben megszűnik az összeköttetés a motor és a kerekek között, de üzemanyagot is pazarolunk. Használjuk inkább a motorféket, így az elektromos üzemanyagpumpák nem szállítanak üzemanyagot.
A megfelelő követési távolság betartása nemcsak biztonságunk, hanem a spórolás szempontjából is fontos. Ha ugyanis időben látjuk, hogy lassul előttünk a forgalom, sokszor elég csak a gázról levenni a lábunkat, és a még lendületben lévő járművet felgyorsítani.
Comments are closed.