Az általános iskolák nagy részében csak a 4. osztálytól kezdődik az idegennyelv-tanítás, lévén ekkortól kezdve kötelező. Egyre több intézményben azonban már elsőtől heti 2 vagy akár 5 órában is oktatják – elsősorban – az angolt vagy a németet. Mindez a szülői igények miatt is alakult így, hiszen egyre többen vélik úgy, gyermekük későbbi sikeres boldogulásához elengedhetetlen a nyelv megfelelő ismerete, amelyet viszont nem lehet elég korán kezdeni.
A szakembereket ugyanakkor a mai napig megosztja a korai nyelvtanulás. Neves pszichológusok szólnak nemcsak az idegen nyelv, hanem általában a célzott fejlesztés ellen óvodás-, illetve kisiskoláskorban. Ezzel együtt tudományos kutatások igazolják a kisgyermekkorban elkezdett idegen-
nyelv-tanulás előnyeit.
– A 6-7 éves gyermek még nagyon fogékony az élő szóra, ezen kezd gondolkodni tanulni, ezt a felébredést segíti az idegen nyelv. Beszédszervei még nagyon rugalmasak, könnyen idomulnak az idegen nyelv hangzóihoz – magyarázza Kollár Emese pszichológus.
Azt azonban a szülőnek nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy – miképp felnőttkorban is – a sikeres nyelvtanulás kulcsa a rendszeres gyakorlás. Azok, akik gyermeküket olyan iskolába íratják, ahol már elsőtől tanulnak idegen nyelvet, fel kell készülniük a napi 5-10 perces közös gyakorlásra. Ez első hallásra nem tűnik soknak, de ha figyelembe vesszük a gyermek leterheltségét, a – főleg az első hónapok – fáradtságát, a többi tárgyból megírandó házi feladatokat, ez bizony pluszterhet jelent sok esetben. Ennek figyelembevételével érdemes tehát meghozni a döntésünket – tanácsolja a szakember.
Comments are closed.