Az Országos Mentőszolgálat naponta szerepel a híradásokban. Ez a több mint százesztendős szolgálat jelenleg is nagy átalakulásokon megy keresztül, ezért megkerestük Győrfi Pált, a mentők népszerű kommunikációs vezetőjét, akitől az alábbi válaszokat kaptuk.
– Mit kell tennie az állampolgároknak, ha mentőt akarnak hívni?
– A bejelentkező diszpécsernek el kell mondani, hogy mi történt, például felborult egy gépkocsi, egy idős férfi rosszul lett. Milyen tünetei vannak a rosszullétnek, milyen állapotban van a sérült/beteg. Mondja el, hol történt az eset, a pontos helyet, várost, utcát, házszámot, esetlegesen kapucsengő kódját, megközelítési lehetőségeket kell ismertetnie. Ha közúti baleset történt, akkor arról kell beszámolni, körülbelül hány sérült van, szükséges-e műszaki mentés, például van-e a roncsok közé szorult sérült. A mentő megérkezéséig pedig kövesse a mentésirányító utasításait!
– Milyen esetben kell a mentőkhöz fordulni?
– Amennyiben valaki úgy ítéli meg, hogy mentés szükséges, hívja a 112-es segélyhívó számot, mentésirányítóink tanácsokkal láthatják el, szükség esetén pedig mentőt küldenek.
– Mik az elvárások a mentősökkel szemben?
– Az elvárás és egyben a célunk az, hogy a lehető legkorábban érjen ki a segítség. Azért dolgozunk, hogy a sürgős ellátást igénylő esetekben a lehető leggyorsabban, akár percek alatt a helyszínre érkezzen a mentőegység.
– Milyen volt a mentőszolgálat tavalyi éve?
– Az Országos Mentőszolgálathoz tavaly több mint 2,2 millió segélyhívás érkezett és több mint 1,1 millió esetet láttunk el. A mentőautók mintegy 40 millió kilométert futottak, több mint ezer sikeres újraélesztést végeztünk, több száz szülést vezettünk le. Mintegy 4000 rendezvényt, köztük jelentős, nemzetközi sporteseményeket biztosítottunk.
Comments are closed.